piątek, 9 października 2015

Tutorial: Napis-cień w Gimpie

Witam :) Dziś chciałabym się podzielić z Wami czymś, co odkryłam przypadkowo jakiś rok temu. Mianowicie: jak zrobić napis w formie cienia?



1. Tworzymy obszar roboczy lub otwieramy obrazek, na którym chcemy mieć swój napis. Jednak najlepiej wygląda on na jednolitym tle.
2. Tworzymy napis i dowolnie go edytujemy.


3. Klikamy na jakiekolwiek inne narzędzie niż narzędzie pisania - by pozbyć się pola tekstowego. Wtedy klikamy na obszar warstwy naszego napisu prawym przyciskiem myszy: Filtry - Światło i cień - Efekt Xach. Wyświetli nam się takie okno:


Już wam mówię, co ja tu pokreśliłam :) To, co zaznaczyłam na czerwono, trzeba zmienić na 0. opcje zaznaczone zielonym kolorem możecie zmieniać według uznania. Po ustawieniu pożądanych elementów, klikamy OK. Wtedy wokół naszego napisu powstanie cień, a sam tekst zostanie zaznaczony:


4. Wtedy w oknie warstw usuwamy warstwę z tekstem. Zostanie sam cień. Na koniec pozbywamy się obszaru zaznaczenia (zakładka Zaznaczenie - Brak). I gotowe!


4 komentarze:

  1. Dzięki! Przeglądałam wiele blogów z tego typu poradami, ale co so cienia, to jeszcze się nie spotkałam. Napewno mi się przyda :)
    Pozdrawiam
    http://www.fashioon-update.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. ojjj dla mnie cały gimp to czarna magia więc musiałabym zacząć od podstawowych podstaw :D

    http://fashionsmachines.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna porada ! http://moresik123.blogspot.com zapraszam nowy post ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna porada :).
    Poklikasz w ostatnim poście?Z góry dziękuję <3.
    Jeżeli spodobał Ci się nasz blog,zaobserwuj (odwdzięczymy się :) ).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń