sobota, 19 września 2015

Tutorial: Napis z obrazka w Gimpie na 2 sposoby

Cześć :) Dziś pokażę wam jak krok po kroku w Gimpie wykonać napis z obrazka :)




SPOSÓB PIERWSZY:
1. Wgrywamy do Gimpa wybrane tło i tworzymy na nim swój napis.
2. Klikamy w pole warstwy naszego napisu prawym przyciskiem myszy. Wybieramy kolejno: Warstwa - Przezroczystość - Kanał alfa na zaznaczanie.


3. Następnie w oknie warstw, przy tej z naszym napisem, klikamy na oko. Widzimy, że nasz napis zniknął, a zaznaczenie zostało. Tekst możecie także wyczyścić za pomocą gumki.

4. Klikamy ponownie prawym przyciskiem myszy na pole warstwy z tekstem. Tym razem wybieramy: Zaznaczenie - Odwróć.

5. Wracamy do okna warstw. Klikamy warstwę z tłem. Narzędziem gumki usuwamy je. Zostanie nam sam obszar tekstu.

6. Następnie możemy jeszcze wykadrować nasz napis. Klikamy na narzędzie kadrowania, zaznaczamy obszar, który chcemy zostawić i wciskamy Enter. Aby usunąć linie zaznaczenia znów wchodzimy w zakładkę Zaznaczenie - u góry lub klikając prawym przyciskiem myszy. Tym razem klikamy na "Brak".


SPOSÓB DRUGI:
1. Potrzebne będą nam dwa okna - jedno z napisem, a drugie z tłem. Najpierw tworzymy tekst i wykonujemy punkt drugi z pierwszego sposobu, żeby go zaznaczyć.
2. Przechodzimy na chwilę do okna z tłem. Zaznaczamy wybrany obszar i kopiujemy.

3. Wracamy do napisu. W przyborniku klikamy na pędzel. Rozwijamy listę pędzli. Na pierwszej pozycji mamy nasze skopiowane tło. Wybieramy je i rozprowadzamy na tle.




Mam nadzieję, że komuś przyda się ta instrukcja. Mam pomysły na jeszcze kilka postów graficznych i DIY, jednak nie wiem czy na wszystko znajdę czas. Tymczasem to wszystko. Do następnego! :)




Follow my blog with Bloglovin

5 komentarzy:

  1. Ludzie nie doceniają Gimpa :) Ma wiele bardzo dobrych funkcji, które można świetnie wykorzystać. Wcale nie potrzeba Photoshopa, żeby robić cuda. Trzeba się po prostu nauczyć.


    P.S. Dlaczego na Twoim blogu jest taki "dziwny" system komentarzy? Że pojawiają się w nowym oknie? Z ciekawości pytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziwny? :D Taki mi bardziej pasuje po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No no, super ! Ja nie potrafię obsługiwać się gimpem, ale kto wie czy dzięki twoim radom, nie uda mi się nauczyć paru rzeczy :) Na pewno tutaj wrócę jak będę chciała rozpocząć przygodę z gimpem :D MALWINA-JULIA.BLOGSPOT.COM ♥ZAPRASZAM♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie ,że założyłaś bloga o takiej tematyce,z chęcią będę zaglądać ;)
    Gimpa sama używałam swego czasu,fajny program :)

    Pozdrawiam serdecznie + zapraszam do mnie w wolnej chwili,będzie mi bardzo miło jak wpadniesz ;)

    OdpowiedzUsuń